Sonntag, 27. Januar 2008

AJL: Result







WOW memang best gile AJL yang ke 22 ni. Semua lagu yang bertanding memang hebat dan persembahan diorang memang betul2 power dan bertenaga. Kalau dibandingkan dengan tahun-tahun yang lepas, tahun ni semua penyanyi melakukan persediaan dengan bersungguh-sungguh. Tengok je la hasil dia, takda cacat cela yang menampakkan kelemahan persembahan diorang. Pembukaan oleh Jimbara memang rock habis. Dah la dioran smart gile pakai kot colorfull, vokal vokalis diorang jangan cakap r hebat gile. Yang lain-lain pun hebat.

Ok kalau dari segi persembahan pentas aku rasa yang menarik ialah mawi, aishah and fazli zainal. So rasa memang layak r mawi menang persembahan terbaik. Siap wat magic sket lagi td huhu.

Untuk vokal terbaik antara pilihan aku tadi fazli zainal, jinbara n bob. Jac pun aku rasa bagus tapi lah punya vokal cam kureng sket r. Maybe tenggelam dek vokal jac yang power tu kot. So aku rasa untuk vokal terbaik ni coz of jac la.

Etnik kreatif: Aku agak kecewa r dengar lagu Dirgahayu kat AJL ni. Errangement muzik die nampak slow n perlahan. So hasilnya nampak boring la. Aku bajet lagu ni bleh menang coz aku suka rentak die yang memang agak asli. Kemenangan Samudera memang ramai dah jangka. Maybe sebab lagu ni unik n sesuai dengan semua peringkat umur kot.

Pop Rock: Memang semua yang bawa lagu pop rock kali ni hebat kecuali kumpulan Sofaz yang agak biasa saja. Jinbara jangan cakap la memang opening yang sangat bagus. Then Siti takleh cakap ape r. Just vokal die je aku tak puas sangat. Aku rasa time semi lagi best vokal die. Misha n Andy walaupon ringkas tetap best. Mawi aku suka sebab lagu die memang best. Vokal die pun agak kurang gak time bawa lagu ni. Estranged aku memang tak sangka akan menang coz veri da underdog. But my sis jangka lagu ni menang n memang betul jangkaan die. Lagu Itu Kamu ni memang relax n santai. Maybe ni adalah citarasa juri kali ni. Tengok r sampai menang JUARA LAGU lagi tu.

Balada: Ketiadaan Faizal Tahir nampaknya tak membuahkan hasil juga bagi komposer2 n lyricist2 lagu die. Kejutan rupanya ajai tak jadi bawa lagu ni. Kenapa? Aku pun tak tau tapi pemilihan Bob aku rasa memang tepat. Walaupon die nyanyi dengan bantuan skrin kat depan tu, aku rasa die bawa lagu tu agak bagus r(walaupon aku lagi suke FT bawa lagu ni). Fiq pon bawa lagu Mahakarya Cinta dengan cara die sendiri. Tak terdapat unsur FT dalam 2. Fazli Zainal..memang powerfull. Dengan melodi lagu Harapan tu yang sangat sedap tambah dengan vokal mantap die, menjadikan lagu Harapan antara paling sedap dalam AJL kali ni. Ceritera Cinta melodi die pon best. Tak tau nak komen ape. Dan juara balada ialah Izinku Pergi yang dinyanyikan oleh Sahri. I think Sahri has done a good job. Nampak takde salah silap die bawa lagu ni. So peminat Kaer have to thank him for that. Malangnya Azlan Abu Hassan tak dapat menang AJL lagi sekali cam tahun lepas. Tapi satu jek pertanyaan aku. Sape pompuan yang bawak lilin tu? Tak perasan la.

Last aku puas hati sangat dengan AJL 22 ni coz very da gud. Walaupon tak sangka Estranged menang tapi dah juri2 pilih terima je la. Nampaknya prediction aku semua salah(malu..malu...haha). Tapi takpe nama pon predict kan. Veri da hepi:)

Keine Kommentare: