Mittwoch, 6. Februar 2008

DUNIA BARU


Akhirnya keluar jugak Dunia Baru The Movie ni kat pawagam setelah lama menunggu. Memang tak sabar nak tengok citer ni. Untuk post ni bukan la nak komen tentang cite ni coz belum tengok pun lagi. Hari ini baru keluar kat wayangkan. Post ni aku just nak ceritakan perjalanan drama Dunia Baru ni dari drama hingga ke movie. Niwei aku tak ingat berapa watak penting dalam DBTM ni tapi biar aku senaraikan. Opie, Tajol, Anizah, Mardihah sengal(sebab die suke cakap sengal kat orang huhu), Suzana, Adiff, Erika(cun siot), Darius n Sariyah.

Aku ingat lagi masa awal-awal iklan promosi drama DB ni kat tv3 aku memang excited gila nak tengok. Sebab cerita ni nampak very refreshing dan masa tu memang aku dah lama tunggu cerita-cerita yang macam ni. Cerita remaja kat U yang masa tu takde sangat. First-first tengok DB season 1 tu aku agak kecewa la coz tak macam yang expect. Dia punya jalan cerita macam tak best. Bahasa dalam cerita ni tunggang langgang. So aku stop la tengok cerita ni.

Season dua pula, satu hari tu aku tertengok cerita ni masa lepak depan tv. Time tu tetiba aku terminat pula DB ni. Kadang-kadang lawak die memang geli hati la. Season2 ni aku nampak jalan cerita dia dah start menarik. Watak-watak diorang pun dikembangkan dengan bagus. Bahasa yang digunakan dalam cerita ni pon aku dah dapat terima. Maybe alah bisa tegal biasa kot. Pengakhiran season2 ni apa yang aku dapat rumus: Adif bercinta dengan Erika, Opie after break off dengan Yusof kecewa sebab Adiff dah berpunya, Opie ngan Suzana jadi adik-beradik tiri coz parents diorang kawin, Mardihah kawin dengan Darius yang sengal, Anizah kene kacau dengan ex die.

Season 3 yang masih tayang sekarang ni makin best cerita die. Satu watak tambahan di bawa masuk: Stryder aka Rio. Stryder ni rakan chat Opie. Time chat ni la Rio ajak Opie keluar. Rupanya dekat luar perangai Rio aka Stryder ni sengal. Ada la kes ngan Opie ni gak. So Opie pun tak jadik nak tunjukkan diri die sebenar. Mardihah pula ada masalah ngan Darius coz Darius nak ceraikan die. Season 3 ni still ada kat tv3. Aku memang suka r layan DB ni.Hopefully movie die pon se best DB kat tv. Kat bawah ni ada lagu Cinta Antara Kita duet Baizura Kahar aka Erika dengan Duta. Lama-lama dengar lagu ni memang best wo. Layan habis.

2 Kommentare:

none hat gesagt…

aaaaaaa aku jatuh chenta plak dgr lagu neh...aaaaaaa

ei ko prasan x, sengal giler tima opie pi hospital lawat erika..dia baru je nk sembang, pastu erika suh adif naikkan sket bantal dia, then dia terusssss je sembang ngn adif bla bla bla...kureng ajo betul la..cian opie ku itu..

oleh itu, aku vote gem n stryder!!!

iwuzere hat gesagt…

cian gak kat opie tu..nampak dalam cite tadi erika tu cam jahat je ek.. aku pon tak sabo nak tgk camne stryder wif opie bercinta..mst bergegar satu kampus tu ek..haha