Freitag, 29. Februar 2008

OIAM FINALE


Kat finale OIAM2 kali ini hanya Ayu dan Shila yang berpeluang meneruskan langkah mereka merebut SEJUTA RINGGIT. Malang buat Sarah dia tersingkir pada langkah terakhir b4 dapat ke final. Aku berpuas hati Ayu n Shila went to final. As expected Sarah terkeluar. Bukan Sarah tak bagus tapi aku just nak tengok sumthing new n fresh. Aku ingat Sarah akan menangis bila dapat tau dia tak dapat ke final tapi she is a strong girl. Itu yang aku salute kat dia. Persembahan opening memang hebat dari peserta2 OIAM yang laen. Dak pompuan nyanyi Lady Marmalade(betul ke ek tajuk die ni. Bantai je r) n bdak laki nyanyi lagu Kau Terindah. OK then nak komen pasal persembahan Shila n Ayu pulak.

Shila
Macam aku citer sebelum ni, aku takde r minat ngan Shila ni. Tu semua pasal masa budak2 dia sibuk nak nyanyi and aku tak rasa dia sebagus mana. Tapi dalam OIAM2 ni aku nampak usaha dia untuk tunjukkan dia juga ada sesuatu. Persembahan time final aku boleh kategorikan dia sebagai OK nak ke BAGUS. Lagu first dia lagu latin agak menghampakan. Tak macam masa top 4 yang memang flawless kali ni dapat dengar banyak kesilapan time dia deliver lagu. Tapi aku rasa time tu dia veri da nervous. Pasal tu persembahan dia agak not in control. Second performance ialah lagu dia sendiri yg dicipta oleh Aubrey Suwito. I kinda love this song. Walaupon lagu Balada yang tak sesuai dengan personaliti Shila tapi aku rasa lagu ni memang best n sesuai utk Shila. Aku yakin lagu ni boleh hit kat radio. Her last performance lagu rancak memang sesuai dengan jiwa Shila. Shila bawa lagu ni memang dengan baik,energetik n ada attitude. But sumtimes Shila nampak really nervous man. Dia kena kawal la nervous dia tu kalo nak jadi penyanyi yang betul2 bagus.

Ayu
First lagu Ayu ialah Samudera. Dia bawa lagu ni dengan baik walaupun ade pecah gak kat awal2. Tapi aku just rasa persembhan dia OK je la. Tak berapa minat dia bawa lagu ni. Persembahan kedua ialah Ceritera Cinta. She delivered this song very well. Nampak r dia belajar yg menyanyi tu bukan hanya suara tinggi. Banyak lagi teknik yang boleh diguna. Lagu ketiga ialah single dia sendiri ciptaan Aubrey n lirik Habsah Hassan. Lagu ni aku tak tangkap lentok bila pertama kali dengar. Tak macam lagu Shila tadi. Maybe perlukan masa jugak. Ayu tak konsisten bawa lagu ni. Ada time bagus ade time suara dia pecah.Tapi overall Ayu did well dat nite.

Keputusan
Ayu is da one yg miliki suara bernilai sejuta ringgit. Bagi aku dia memang layak menang setelah berhempas pulas buat yang terbaik. For the first time rakyat Malaysia tak pandang paras rupa over talent. So tahniah buat Ayu but at da same time tahniah juga wat Shila dapat membuka mata rakyat Msia terhadap bakat anda(esp me).

Sum Komen pasal OIAM2:
~Awal banyak wat mistake gak malam ni walaupon small mistake. Nervous agaknya
~Kumpulan Hujan memang rock!!!
~Famili Shila nampak sangat sibuk hanto undi.LOL. Cover2 la sket.
~Luv da judges. Da best judges in reality show.
~Aura Ayu sebagai penyanyi dah mula nampak bila dia menyanyi.
~Shila nampak cantik sangat. Kalau aku pengarah filem memang aku amik dia sebagai pelakon citer cinta remaja.huhu.

Keine Kommentare: